. . . hYe YuU!! . . .

orang bukak nota . . .

Friday, February 4, 2011

. . . SeNang dAn mEnaNg witH pUteRi kAteK . . .


haluuuu !!!!!!!!!!!!!!!
heyyy ! ! ! kamo ! kamo ! dan kamo !
jom lah ! !



JOM CLICK BANNER pink auww~auuwww itue taw !
pastue join lah sekali ! tau ! tau !


hokeyy !


jOm main masak-masak ! !
Myra nak ajar masak yang paling simple sesimple siput sedut...
oh~ho hade ke macam tue...=p
tahap adik-adik skola tadika pun bole buat....
myb, ramai yang dah tahu kot...
tapi...nie laa masakan paling expert yang Myra pandai buat selain masak air dan masak nasi.....oky, tipu jer =p


****************************

BAHAN UTAMA



sebungkus MAGGIE !
*Myra slalu guna perisa KARI*



2 biji TELUR !


BAHAN SAMPINGAN

- SOSEJ / DAGING BURGER (dipotong kecil)
- BAWANG BESAR (dihiris)
- CILI API (potong kecil supaya senang nak dajal org)

*ikut selera sukasuki masing-masing nak letak ape pun...nak masukkan blackpepper ke, sayur ke...
up to you....juz campak je ape yang kamo suka..okeh !*



CARA-MENCAMPAK

1st sekali....
rebus Megi sehingga kembang...dan tos kan...
sambil itu......pecahkan 2 biji TELUR tadi ke dalam mangkuk....
jangan lupa campurkan sekali perencah MAGGIE....
pukul sehingga puas hati dan masukkan segala bahan-bahan sampingan...
gaul rata.....macam gambar di bawah...




*************

2nd step.....




masukkan MAGGIE yang sudah direbus beserta bahan-bahan tadi...
gaul sehingga kamo puas hati.....
means sebati...dan serasi bersama....=p


*************


3rd step....
panas kan minyak.....
dan tuangkan campuran MAGGIE tadi ke dalam kuali....
ratakan MAGGIE agar tidak terlalu tebal....
tapi kalo kamo suke tebal-tebal, terserlah laa kan..
kalo Myra, Myra suke nipis-nipis je....
macam ini.....
 


err~ 
malu lah tunjuk masakan yang tak menarik nih..
ini lah hasil campak-campak....tak berseni....
masak pun kene seni-seni bagai....
barulah menarik nak makan kan ? kan ?
so kamo buat laa bagi berseni =p

kuali nipis camnih mmg sangat memudahkan Myra memasak.....


****************


Lastly....




angkat dan hidang !

tadaaa ! ! ! ! !
inilah.....
 

MURTABAK MAGGIE ! ! !
PIZZA MAGGIE pun bole~


*****************

heh~
senang kan PUTERI KATEK ? macam goreng telur dadar jer....
sesuai untuk yang bujang trang~trang~
so pasnie bole buat hari-hari.... =p erks~




Myra tahu contest ini dari FARID KAMIL...
ha ! hebat tak ?
FARID KAMIL pon join tau !

so kamo ! kamo ! 
HARUSLAH join....



end - 14 FEBRUARY 2011




p/s :: sumber pixcha adalah dari ::

:: > GOOGLE
:: > my 1st blog BLOGKUSUKASUKI

=)



Photobucket

1 comment:

  1. waaaa....berselaranya...mcm lapar la pulak...hahaha... \

    thanks ye join!!!

    ReplyDelete

...bUDak cUrik-cURik bAcE...